claudiaintheusa.reismee.nl

Los Angeles

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie weten ben ik naar Los Angeles gegaan. De eerste dag was lekker rustig en hadden mama en ik een beetje geshopt. Ook waren we uit eten gegaan.Zaterdag waren mama en ik naar Venice Beach gegaan. Hier hadden we in een leuk cafeetje lekker geluncht. We begonnen met over het strand lopen en toen zijn we via de boulevard terug gelopen. Op Venice Beach kan je gewoon buiten fitnessen. Natuurlijk wou ik het Hollywood sign zien dus deden mama en ik een poging om er naar toe te rijden, helaas was de weg afgesloten dus kon ik het Hollywood sign alleen van ver af zien. Natuurlijk moesten we ook even door Beverly Hills rijden. Vervolgens reden we naar Fullerton waar we in de Old Spaghetti Factory hadden gegeten. Het was wel een leuk plekje. In Fullerton waren we ook even snel naar Best Buy gegaan want ik had nog een cadeaukaart daar voor.

Zondag (31 mei 2015) waren Liesbeth, mama en ik na het ontbijt naar Newport gereden waar we een whale watch trip gingen doen. Een whale hebben we dan ook gezien. Jeetjemina wat was dat beest groot. Je kan het je gewoon niet voorstellen. (Vies detailtje; wij als mensen zouden door de aorta van die walvis kunnen zwemmen!) Ook hadden we natuurlijk wat dolfijnen gezien die leuk met de boot mee zwommen. Vervolgens gingen we naar het autoverhuurbedrijf waar we een witte Honda ontvingen. Toen zijn we op highway 1 (langs het strand) teruggereden.

Maandag was een vrij lui dagje. 's Middags waren we naar het strand geweest en vanaf het strand konden we wel liefst drie (ja echt 3!) dolfijnen zien! Dat is toch wel mooi om te zien.

Dinsdaggingen mama en ik naar Sea World. We moesten vrij vroeg op maar we waren er dan ook rond 11 uur. De eerste show die we bekeken hadden was met de sea lions en een otter. Ik vond deze show heel erg grappig. De tweede show die we hadden gezien was de dolfijnen show. Bij de dolfijnenshow was ook heel veel acrobatiek. Dit was erg leuk om te zien! Als laatste zagen we natuurlijk de orka show. We zaten in de soak zone dus ik had niet veel foto's gemaakt. Maar orka's zijn toch wel heel mooi. Natuurlijk hebben we ook andere dieren gezien zoals haaien, schildpadden etc. Ook was ik in een aantal achtbanen gegaan en om het dan mooi af te sluiten waren mama en ik in de Wild Water Ride gegaan (de piranha in de Efteling). Op de terugweg hadden we in Oceanside een hapje gegeten.

Woensdagwas een rustig dagje. Helaas was spot (de hond) overleden.

Donderdag waren mama en ik al vroeg uit de veren en gingen was de eerste stop the Boulevard of Fame. Hier waren we ongeveer een half uurtje en de tweede stop was dan Universal Studios. Al die tours en shows zijn zo geweldig! Ik raad het iedereen zeker aan als ze in de buurt zijn van Los Angeles om naar Universal Studios te gaan. Ook waren we in een aantal attracties geweest. Kortom, het was een leuk maar vermoeiend dagje.

Vrijdag was weer een beetje rustig dagje. We waren weer lekker naar het strand geweest maar dit keer geen dolfijnen gezien. Daarna boodschappen gedaan en gekookt. Na het eten gingen we met Liesbeth naar Macy's waar ik een hele mooie tas heb gekocht van oma's kerst/verjaardagsgeld.

Zaterdag, 6 juni 2015, waren Magnus en ik naar Laguna Beach gegaan om daar een ijsje te eten. Vervolgens reden we naar Dana Point en gingen we langs de haven lopen en hadden we een drankje gedronken. 's Avonds gingen we uit eten bij El Torito. Dit was erg lekker en gezellig.

Zondag moesten mama en ik dan vroeg op om naar LAX te rijden, de auto in te leveren en onze vlucht(en) te halen. In Lafayette aangekomen reden we naar Kaplan waar veel familie was en we crawfish aten. Mama heeft nu dus bijna de hele familie ontmoet.

Maandag was het mijn verjaardag! Eindelijk 18 woopwoop. Ik had mama Kaplan laten zien en we waren ook nog even naar Abbeville gereden. 's Avonds gingen we met z'n allen uiteten bij El Camino's, ik vond dit erg gezellig. Toen we terug kwamen van het eten had mama mij naar Irene gebracht waar ook nog twee andere vrienden waren. Dit was dan een soort afscheid en het was toch wel moeilijk. Mama heeft ze ook ontmoet en zei dat ze erg aardig waren.

Ik hoop zeker dat ik nog goed contact houd met de meeste mensen! Maar natuurlijk heb ik ook wel zin om weer naar het kikkerlandje terug te gaan en dan de volgende stap in mijn grote avontuur te beleven; studeren.

Heel veel liefs,

Claudia

Reacties

Reacties

marlou

hoi Claud,
Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je 18de verjaardag! had je mijn sms nog gekregen? ik heb maandag wel aan je gedacht, hoor.
Zo te lezen had je een hele gezellige dag en we wensen je natuurlijk een heel mooi nieuw levensjaar toe, vol leuke en spannende dingen die gaan gebeuren.
Verder is het natuurlijk weer leuk te lezen wat je nu allemaal met mama daar beleeft. ik had ook al de verslagen van mama gelezen, we blijven zo heel goed op de hoogte van jullie reis.
We wensen jullie samen nog een superfijne vakantie toe, geniet er lekker van en tot hoors,
liefs en groetjes, ook van Rob,
Marlou.

Ismay

Wat een mooie afsluiting van de US! En natuurlijk gefeliciteerd met je 18e verjaardag!

Tot snel in dit tot ook wel zonnige kikkerlandje,

groetjes Ismay

Claudia

Hallo Marlou,
Heel erg bedankt! Ik heb je sms niet gekregen. Had je het misschien naar mijn oude (nederlandse) nummer gestuurd? Want dat nummer heb ik niet meer. Ik ben nu alleen nog via mama's nummer of mijn Amerikaanse bereikbaar. Zodra ik weer in Nederland ben ben ik natuurlijk ook niet meer via de Amerikaanse bereikbaar maar dan krijg ik snel weer een Nederlands nummer.
Mama en ik hebben het zeker leuk! We zitten nu op een koa camping en hebben net gezwommen. Na het eten gaan we waarschijnlijk eventjes kaarten. Dat moeten we ook maar weer doen als ik weer in Nederland ben.
Tot snel!
Liefs,
Claudia (en mama)

Claudia

Hallo Ismay,
Heel erg bedankt! Een mooie afsluiting is het zeker.
Tot snel weer,
Groetjes Claudia (en mama)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active