claudiaintheusa.reismee.nl

Mardi Gras

Hee lieve mensen,

Hoe is het met jullie daar in het verre kleine Nederland? Hier in het grote land der Verenigde Staten gaaat het nog steeds top! Mardi Gras was super leuk maar het sloopte me wel. Vrijdag de 13e vertrokken we naar Houma. Eenmaal aangekomen en gesettled in het hotel gingen Alice, Kallie, Morgane en ik naar Walmart en in Walmart hadden ze een nagelsalon. Alice zei dat ik een pedicure mocht van haar en mijn voeten hadden dat stiekem ook wel nodig na dat lange basketbalseizoen! Mijn voeten zien er weer normaal uit en mijn nageltjes zijn een mooi rood kleurtje :) Vrijdagavond was dan de eerste parade. Dit was toch wel een hele beleving! Echt een grote mooie parade met hele grote praalwagens! Ze gooien allemaal kralenkettingen, dus je kan wel begrijpen dat aan het einde van het weekend 3 grote vuilniszakken VOL met kralenkettingen en knuffeltjes en dat soort dingen hadden! Zaterdag gingen we naar de mall want er was weer alleen een parade in de avond. Deze parade was helaas een beetje teleurstellend.. We moesten heel lang wachten en het was gewoon niet zo'n goede parade. Zondag was dan weer wel geweldig! Doordat er slecht weer verwacht werd op Mardi Gras zelf waren alle parades naar zondag verplaatst. Er waren dus 4/5 parades die dag achter elkaar! Het orginele plan was om rond 12 uur naar huis te gaan, maar door alle parades bleven we ietjes langer. Tyler (Heather's man) werkt daar (hij werkt 7 dagen, 7 dagen thuis en dan 14 dagen, 14 dagen thuis), dus we gingen rond half 5 nog eventjes met hem een hapje eten en daarna weer op naar huis. Maar ik was KAPOT. Ik was zo moe. Ik was in slaap gevallen op de terug weg en ben toen we thuis waren ook vrij snel naar bed gegaan. Maandag konden we lekker een beetje uitslapen en rustig aan doen. Ik heb dan ook niet zo veel gedaan. Dinsdag was dan de dag van Mardi Gras. We waren naar Alice's shop gegaan in town, waar we allemaal eten hadden en om 2 uur was er dan een parade in Kaplan. Dit was natuurlijk vele malen kleiner maar nog steeds wel leuk om te zien. Woensdag waren we ook vrij en heb ik helemaal NIKS gedaan. Laat 's avonds woensdag hoorde ik dat het senior skip day zou zijn op donderdag. Dit houd in dat alle seniors school skippen en (vaak) samen iets gaan doen. Dit gebeurde dan ook, ik ging naar een vriendins huis met nog wat andere seniors en we gingen naar sky zone in Lafayette en frozen yoghurt eten. Dit was echt heel erg leuk! Heel veel seniors hadden vandaag ook geskipt, ik niet hoor. Dus je kan wel zeggen dat het voor mij een kort schoolweekje was! Lekker maar een dagje naar school!

Maandag gaan we met school naar het world war 2 museum in New Orleans, dat zou wel interessant worden!

Heel veel liefs,

Claudia

Reacties

Reacties

Roger

ah skippen klinkt zoveel beter dan spijbelen ;)

Mam

Lieve Claudia,

Wat beleef je weer veel. Wij hadden in Nijmegen ook een parade, wel een kleintje. Gelukkig scheen het zonnetje al was het nog behoorlijk koud. En natuurlijk hebben wij met de sambaband gespeeld. Staan zelfs nog op het nieuws bij Nijmegen1. Grappig dat in de VS knuffels en kralen gestrooid worden. In Nederland wordt snoep gegooid van de wagens.

Ik ben het met Roger eens dat skippen veel beter klinkt dan spijbelen. En zo'n kort schoolweekje is ook wel lekker.

Het begint op te schieten met school. Over drie maanden is dat al afgelopen. Wat lief van Alice dat je je voeten mocht laten verwennen. Na al dat basketbal is dat ook wel lekker.

Nog maar lekker genieten!

Dikke kus, mam

Ismay

Wat klinkt het allemaal leuk! Volgens mij is ons kikkerlandje straks te klein voor jou....
Geniet ervan!

groetjes, Ismay

Marlou.meijer@radboudumc.nl

Hoi Claudje,
Wat een leuk verhaal weer, ik vind het heel leuk om zo te lezen wat je allemaal aan hoogtepunten beleeft! En dat zijn er nog al wat. En dat alles met lekker verzorgde voetjes en een dagje school skippen en zo. Er is toch niks mis met zo'n jaartje USA, hè? Dat neemt mooi niemand je meer af. Ik ben wel benieuwd hoe het daarna weer voor je is om in ons kleine kikkerland terug te keren. Of begin je daar zo langzamerhand ook wel weer zin in te krijgen? Dat wordt in elk geval weer serieus studeren, denk ik zo. Maar dat duurt nog even. Geniet nog maar lekker even van alle leuke dingen daar en tot een volgend berichtje maar weer, met veel groeten ook van Rob,
Liefs,
Marlou.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active